Publicidad
Deportes · 5 de Noviembre de 2012. 17:53h.

Un soberanista y un 'españolista' se disputan la presidencia del Espanyol

Joan Collet se ha presentado con la 'senyera' mientras Sergi Oliveró está molesto por la "politización" del club

Un soberanista y un 'españolista' se disputan la presidencia del Espanyol

Una imagen de la presentación de la candidatura de Collet

La voluntad de exhibir la señera en actos públicos y privados divide los dos candidatos a la presidencia del Espanyol, Joan Collet y Sergio Oliveró. El actual consejero delegado del club, que ha presentado su candidatura este lunes al mediodía en un hotel de la zona alta de Barcelona, ha declarado que "no dará un paso atrás en el avance que ha hecho el Espanyol en la sociedad catalana los últimos años", aunque ha asegurado que "nunca he hecho una declaración pública que se pueda decir que es una manifestación política".

Presidiendo el acto de la candidatura de Collet, que tiene como lema Pasión por el Espanyol había una señera y una bandera del RCD Espanyol. En el acto de presentación de su equipo que el otro aspirante con posibilidades, Sergio Oliveró, hizo hace unos días sólo estaba la bandera del Espanyol. El entorno de Oliveró ha manifestado en varias ocasiones en privado su malestar por lo que consideran "politización" del club, ya que consideran que se está marginando a los símbolos del Estado español y están potenciando los catalanes, cuando apuestan por un "equilibrio" entre ambos.

De hecho, el malestar que manifiestan en privado viene porque en las oficinas del club ha desaparecido la bandera española, y en las dependencias que el Espanyol tiene en el estadio de Cornellà-El Prat sólo se ve la bandera catalana y la del club. Los aliados de Oliveró ya protestaron en privado cuando hace unos meses se inauguró la estatua en homenaje a Dani Jarque, con la presencia de la bandera catalana, sin la española.

Esta tensión culminó con la votación que se hizo en la comisión gestora que actualmente rige el club hasta las elecciones del 19 de noviembre para decidir si el club apoyaba la Plataforma Pro Seleccions Catalanes. Oliveró y sus aliados votaron en contra, con el argumento de que eso lo tenía que decidir la directiva que saliera de las urnas, lo que motivó que Ramon Condal asistiera al acto de los clubes catalanes que presidió Artur Mas a "título particular".

Una imagen de la presentación de la candidatura de Oliveró

Publicidad
Publicidad

39 Comentarios

Publicidad
#13 Juan, BCN, 06/11/2012 - 13:43

La prensa del régimen como siempre silenciando las noticias buenas del Espanyol (ganó a la Real). Eso sí hablando de lo malo y sino existe se lo inventa. A mi como perico me importa un pepino lo que piense politicamente Oliveró y Collet.

#12 FERRAN, BARCELONA, 06/11/2012 - 09:55

pero por a ser estovats.

#11 Spock, Barcelona, 06/11/2012 - 06:13

Curiosos aquests líders esportius, que quan es planteja viure la catalanitat amb normalitat diuen que no s'ha de polititzar l'esport, i en canvi callen com putes quan és la bandera espanyola la que treuen a passejar.

#11.1 spockko, Barcelona, 06/11/2012 - 08:26

La bandera espanyola forma part de la nostra història tal i com la senyera. El que no volem son "banderes cubanes".

#11.2 Spock, Barcelona, 06/11/2012 - 10:00

Spockko (ui, quina ocurrència!), repassa l'article:

"Cornellà-El Prat només es veu la bandera catalana i la del club."

On veus tu les "banderes cubanes"? Procura que la mala sang no et pugi al cap impedint-te llegir amb claredat, perquè encara acabaràs agafant un glaucoma.

#11.3 PERICO BERGUEDÀ, BERGA, 06/11/2012 - 18:39

Qui ets tu, spockko, per no voler les estelades al camp ? Es que tens algun dret sobre els altres ? Cada u deu seu lliure d'anar al camp amb el que li agradi, o no ?, lo que crec que no és tant normal és anar-hi amb toros i "aguiluchos". spockko=poca cosa, no ?

#10 MARC-SABATES.COM, BARCELONA CATALUNYA //*//, 05/11/2012 - 22:41

L ' espanyol de madrit ?

#9 Pitu, Sant Feliu de Buixalleu, 05/11/2012 - 21:30

L'Espanyol és un club català. I com a tal, ha de lluir la senyera al costat de la del club. Endevant Collet. No em de deixar que converteixin l'Espanyol en el club dels nyegus i garrulus de Catalunya. A Sarrià no s'hi veien banderes espanyoles. Visca l'Espanyol i Visca Catalunya Lliure !!

#9.2 XAVI, Barcelona, 05/11/2012 - 22:57

No t'ho creus ni tu. Tinc un amic que era pericu i anava a Sarrià amb la senyera i va tenir´contínuament problemes amb les brigadas blanquiazules que portaven banderes espanyoles a dojo. Finalment, cansat va deixar de ser soci. Avui dia és del Barça. Les coses son així

#9.3 lluis, BCN-SARRIÀ, 06/11/2012 - 09:53

A Sarrià amb la senyera no hi havia cap problema, mai, amb les estelades és veritat que si que hi havien i molts amb le sBrigades.
Però amb les senyeres és fals.
Per cert un no canvbia de club d efutbol per aquest motius....
Huy com no em deixen dur la bandera espanyola al barça vaig al Madrid???

#9.4 FERRAN, BARCELONA, 06/11/2012 - 09:54

S'ha fet del Barça per les brigades? Doncs no crec que fos gaire perico, la veritat. Per cert, el fanatisme de les brigades envers les estelades és tan repulsiu com ell fanatisme de molts elements del Barça envers les banderes espanyoles que mols socis culers vondrien portar al camp i no porten